-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16183 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آب هايي كه از انسان خارج مي شود بر چند قسم است؟
اين آب ها بر سه قسم است:
1. بول، كه موضوع و حكم آن واضح است.
2. مني: چيزي است كه با شهوت و جَستن بيرون آيد و بعد از بيرون آمدن، بدن سست شود. واضح است كه پس از خروج مني، انسان جنب مي شود و بايد غسل جنابت كند.
3. گاه رطوبت هاي ديگري از انسان خارج مي شود كه همه نشانه هاي علامت خروج مني يا بعضي از آنها را ندارد، مانند آبي كه بعد از بول كردن از انسان خارج مي شود، يا آبي كه موقع برخورد با صحنه شهوت انگيز از انسان بيرون مي آيد. اين رطوبت ها مني نيست و نام آنها «ودي» يا «وذي» و يا «مذي» است و غسل نيز ندارد. بعد از استبراء تطهير مخرج بول و غائط اگر يكي از اين رطوبت ها از انسان بيرون آيد، پاك است و وضو باطل نمي شود، ولي اگر استبراء نكرده باشد محكوم به نجاست است و وضو باطل مي شود. استبراء عمل مستحبي است كه مردها بعد از بيرون آمدن بول براي يقين به باقي نماندن بول در مجراي بول انجام مي دهند و كيفيّت آن چنين است: بعد از قطع بول اگر مخرج غائط نجس شده اوّل بايد آن را تطهير كرد و آب كشيد و سپس سه بار با انگشت ميانه دست چپ از مخرج غائط تا بيخ آلت كشيد و بعد شَست را روي آلت و انگشت پهلوي شَست را زير آن گذاشت و سه مرتبه تا ختنه گاه كشيد و پس از آن سه مرتبه سر آلت را فشار داد و محل بول را تطهير كرد.
استبراي از مني براي كسي كه مني از او خارج شده و مي خواهد غسل كند چنين است كه قبل از غسل بول كند و اگر بول نكند و بعد از غسل رطوبتي از او خارج شود و شك كند مني است يا نه، بايد دوباره غسل كند. امّا اگر بول كرده باشد، رطوبت خارج شده مني نخواهد بود و غسل لازم نيست.

(بخش پاسخ به سؤالات )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.